سانسور سخنان امیر کویت در دیدار با رهبر معظم انقلاب

نوشته شده توسط : خادم سایبری

به نوشته بی بی سی فارسی (BBCpersian) شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت، پیش از ظهر امروز بعد از دیدار با آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، تهران را به مقصد کشورش ترک کرد.

 


دیدار امیر کویت از تهران دو روزه بود. او روز گذشته، در کاخ سعدآباد تهران از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مورد استقبال رسمی قرار گرفته بود اما بر اساس گزارش رسانه های ایران، بدون بدرقه رسمی رئیس جمهور، تهران را ترک کرده است. در جریان این سفر، ایران و کویت ۶ یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

 


دیدار با رهبر ایران، آخرین برنامه رسمی امیر کویت در تهران بوده است. در جریان این دیدار آیت الله خامنه ای به شیخ صباح گفته "ایران همواره بدنبال روابط سالم با همسایگان خود در خلیج فارس بوده است و اکنون نیز همین سیاست را دنبال می‌کند."

 

 

از اخراج دیپلمات ها تا دیدار رسمی



روابط ایران و کویت در سال های ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد پرتنش و سرد بود به طوری که به اخراج دیپلمات هایی از دو کشور هم انجامید.

 


از زمان تغییر دولت ایران در سال گذشته، روابط ایران با کشورهای منطقه خلیج فارس رو به بهبود گذاشته و تماس و سفر مقام‌های ایران و کشورهای منطقه افزایش یافته است. سفر امیر کویت به ایران، پس از دیدار سلطان قابوس، پادشاه عمان، دومین دیدار یک رهبر منطقه خلیج فارس از تهران طی کمتر از یک سال است.

 


رهبر ایران گفته "نزدیکی کشورهای منطقه و روابط سالم آنها با یکدیگر برای همه منطقه مفید است اما اگر این اصل رعایت نشود، اختلاف و دوری کشورهای منطقه، موجب خرسندی دشمنان مشترک خواهد شد."

 


او کویت را به گسترش روابط با عراق تشویق کرده و همچنین "از مواضع خیرخواهانه و مدبرانه کویت در قبال تحولات منطقه قدردانی کرده است." بر اساس گزارش رسانه های ایران امیر کویت هم گفته "برای گشودن صفحه جدیدی در روابط با ایران آمادگی کامل داریم."

 

 

 

 

سایت رادیو فردا (radiofarda) وابسته به دولت آمریکا هم نوشته است:

 

 

[آیت الله] علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با امیر کویت  گفت که در آینده نه چندان دور، گروه‌های تندروی سنی‌مذهب که وی از آنها با عنوان «تکفیری» یاد می‌کند بلای جان کشورهای حامی خود می‌شوند و کشورهای حامی در نهایت مجبور می‌شوند که با هزینه بسیار، آنها را از بین ببرند.

 


آقای خامنه‌ای روز دوشنبه ۱۲ خرداد با اشاره به خطر گروه‌های به گفته او تکفیری به شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت گفت که «متأسفانه برخی کشورهای منطقه متوجه خطری که گروه‌های تکفیری، در آینده، برای خود آنها ایجاد خواهد کرد نیستند و همچنان در حال حمایت از این گروه‌ها هستند.»

 


رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با امیر کویت و هیأت همراه، همچنین گفت: «برخی کشورهای منطقه اکنون با کمک به گروه‌های تکفیری، از کشتار و جنایات آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می‌کنند اما در آینده نه چندان دور، این گروه‌ها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد، آنها را از بین ببرند.»

 


اشاره آقای خامنه‌ای به گروه‌های مسلح سنی‌مذهب و تندروی مخالف حکومت بشار اسد در سوریه است که به گفته برخی منابع خبری از حمایت برخی کشورهای عرب منطقه خلیج فارس برخوردارند.

 

 

 

 


آیت الله خامنه‌ای در دی ماه سال گذشته نیز جریان‌های به گفته خود تکفیری را خطری بزرگ برای دنیای اسلام خواند و خواستار وحدت مسلمانان شد.

 


به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای خامنه‌ای در آن تاریخ خطاب به «میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی» در تهران گفت «متأسفانه برخی دولت‌های مسلمان، به عواقب حمایت از این جریان بی توجهند و نمی‌فهمند که این آتش، دامن همه آنها را هم خواهد گرفت.»

 


حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز در این کنفرانس گفت: «بی تردید پیامبر اسلام در مقابل منحرفین و کسانی که راه تکفیر و افراط و درگیری را در پیش گرفته‌اند در رنج است.»

 


در سال‌های گذشته تنش میان تهران و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بر سر حمایت این کشورها از گروه‌های مخالف یکدیگر، بالا گرفت. به طوریکه عربستان سعودی، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور داخلی برخی کشورهای عرب منطقه از جمله بحرین متهم می‌کند و جمهوری اسلامی نیز عربستان و برخی کشورهای دیگر منطقه را حامی گروه‌های مسلح مخالف حکومت بشار اسد می‌داند.

 


با وجود این تنش‌ها، سعود الفیصل، وزیر خارجه سعودی، روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت خبر داد که از همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف دعوت کرده تا از عربستان دیدار کند.

 


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد جواد ظریف، که روز دوشنبه برای استقبال از امیر کویت به فرودگاه رفته بود، گفت که به دلیل همزمانی برگزاری کنفرانس سازمان همکاری‌های اسلامی، با مذاکرات اتمی، در کنفرانس عربستان شرکت نمی‌کند.

 


او افزوده است که این موضوع را پیشتر به اطلاع قائم‌مقام وزیر خارجه عربستان رسانده است.

 

 

 

 

بخشی از سخنان امیر کویت که در سایت های فارسی زبان غربی سانسور شد:

 

 

آقای شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت با تبریک میلاد امام حسین (ع)، رهبر انقلاب اسلامی را مرشد و راهنمایی برای همه منطقه دانست و گفت: کویت برای گشودن صفحه جدیدی در روابط دو کشور آمادگی کامل دارد و در مذاکرات تهران نیز برای افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری توافق شد.

 


امیر کویت با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص لزوم وحدت و همگرایی میان کشورهای منطقه و برخورد با افراطی گری، روابط کویت با عراق را بسیار خوب و مسئولان عراقی را دوستان کویت خواند و اظهار امیدواری کرد مسائل و مشکلات سوریه، بر اساس خواسته و نظر مردم، از راههای مسالمت آمیز حل و فصل شوند.




:: موضوعات مرتبط: حسن روحانی , سیدعلی خامنه ای , ,
:: برچسب‌ها: سید علی خامنه ای , حسن روحانی , دیدار دوستانه ,
:: بازديد از اين مطلب : 680
|
امتياز مطلب : 5
|
تعداد امتيازدهندگان : 1
|
مجموع امتياز : 1
تاريخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


نوروز تان فاطمی

اشکان دو چشمان ترم چون دریاست/ امسال تمام روزیم از زهراست(س)/ از بوی تنور فاطمه(س) فهمیدم/ سالی که نکوست از بهارش پیداست/ سال نو مبارک/
اين وبلاگ تحت حمايت هيچ ارگان و نهادي نمي باشد و در جهت مقابله با تهاجم فرهنگي توسط افسران جوان جنگ نرم در استان مرکزی طراحي شده است طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری بدون ذكر منبع ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد و شرعا حرام می باشد . معبر سایبری ساوه از جمعی وبلاگ های ارزشی استان مرکزی